Κατάκτησε 4 Χρυσά Ολυμπιακά Μετάλλια σε 4 συμμετοχές του στους Αγώνες και έμεινε στην ιστορία του αθλήματος για το επίτευγμά του αυτό. Το πέτυχε στην κατηγορία των σκαφών Φινν που καθιερώθηκαν το 1920 στους ΟΑ, θεωρούμενης πλέον της κατηγορίας ως ιστορικής. Βέβαια παλαιότερες κατηγορίες υπήρξαν αυτές των 6 και των 7 μέτρων από το 1908, αλλά διατηρήθηκαν μόνο για 30 – 40 χρόνια. Μετά ήρθαν τα Σταρ, τα Ντράγκον και τα 5,5,μ. αλλά και αυτά σιγά – σιγά έφυγαν από το προσκήνιο. Π.χ στα Ντράγκον που ήσαν στο Ολυμπιακό Πρόγραμμα από το 1948 μέχρι το 1972 κερδίσαμε το 1960 στους ΟΑ της Ρώμης το Χρυσό Μετάλλιο.

Τα σημερινά Φινν βέβαια έχουν έναν ανασχεδιασμό του 1949 από τον Φινλανδό Ριχάρδο Σάρμπυ, με αποτέλεσμα να διαφέρουν από αυτά των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων. Πάντως διατηρούν τα βασικά τους στοιχεία που είναι πλήρωμα ενός ατόμου, μήκος 4.5μ. βάρος126 κιλών και εμβαδόν 10.68μ.

Ο Πωλ Έλβστρομ έλαβε μέρος για πρώτη φορά το 1948 στο Λονδίνο (στο Τόρμπαιν) σε ηλικία 20 ετών. Αγωνίσθηκαν 21 αθλητές (από 21 κράτη) με τον Έλβστρομ την πρώτη ημέρα να αδυνατεί να τερματίσει. Μετά την 5η κούρσα η μάχη φαινόταν να περιορίζεται μεταξύ των Έβανς (ΗΠΑ) Μακ Λώγκλιν (Καναδά) και Σάρμπυ (Σουηδία). Ο Έλβστρομ ήταν 8ος με μεγάλη διαφορά. Αλλά στην 6η διαδρομή ο νεαρός Δανός τερμάτισε πρώτος με 23 δευτερόλεπτα διαφορά από τον 2ο Ερμπουλό (Γαλλία). Αυτό τον έφερε τρίτο με 564β. πίσω από τον 2ο Έβανς. Στην 7η και τελευταία διαδρομή ο Δανός κέρδισε και πάλι, 3 λεπτά και 7 δεύτερα μπροστά από τον Γιούγκ (Ολλανδία) με αποτέλεσμα ο Έβανς να χάσει το Χρυσό Μετάλλιο. Το 1952 στο Ελσίνκι ο Έλβστρομ τερμάτισε πρώτος με διαφορά 2760β. (!) από τον 2ο Κάρεν (Βρετανία). Το 1956 (σε άγνωστα νερά) στη Μελβούρνη ο Έλβστρομ κέρδισε με διαφορά 1265β. από τον 2ο Νέλις (Βέλγιο) και το 1960 στη Νάπολη με 1651β. διαφορά από τον σοβιετικό Τσουτσέλωφ. Από το 1968 άλλαξε ο τρόπος βαθμολογίας.